mutiara ku

"Jika seseorang hadir dalam hidup kamu dan menjadi sebahagian daripada kamu, tetapi atas sebab tertentu dia terpaksa pergi, jangan terlalu sedih, terimalah kenyataan itu dan sekurang-kurangnya dia pernah membahagiakan kamu."

Sunday, March 29, 2015

Bergelar post graduate student.



Assalammualaikum.

Alhamdulillah. Sekarang ni aku tengah sambung belajar. Master in Sustainable of Development Practise. Tapi part time. Harap dapat habiskan pengajian dalam masa yang ditetapkan. InsyaAllah.

Baru sem 1. Ada 5 sem lagi. Gagah ok!

Btw alhamdulillah. Tak sangka sangat dapat sambung study. Sebab masa degree dulu macam tak bersungguh sangat. Dan memang tak fikir nak sambung. Tapi haritu saja apply dan dengan yakinnya dapat, alhamdulillah Allah bagi rezeki. 

Bila orang tanya amek course apa, susah nak terangkan sebab course aku ni baru. Dan U aku adalah satu satunya U kat Asean yang tawarkan course ni. Yang bangga nya certificate ni boleh guna worldwide. I mean diconfirmkan yang sijil kami akan laku kat peringkat global. InsyaAllah.

Yang penting sekarang aku nak gain sebanyak mungkin ilmu yg Allah izinkan aku belajar ni. 

Memang awal awal haritu aku macam terkedu kejap sebab fikir mana nak carik duit untuk bayar yuran yang cecah 6k setiap sem, mana nak simpan utk kawen tahun ni, mana duit nak roll utk hidup lagi. Tapi lama lama fikir, Allah tahu apa yg terbaik utk kita. Rezeki ni Allah yg bagi, insyaAllah Dia akan bantu dan murahkan rezeki kita yg lain. Yang penting buat suruhan Allah, tinggalkan apa yang Dia larang. Sama sama kita istiqamah ye :)

Hari ni kelas sampai malam. Pagi subjek Human ecology, ptg pulak kelas untuk buat projek/research. Gigih lah jugak kakak belajar guna SPSS. Huhu. Dulu masa degree pnh guna tapi tak paham sgt. Sbb buat asaimen by group kan. Sekarang kena buat individu. Haaa gagah lah kauuu. Haha. Tadi sampai kering otak belaja SPSS tu. Harap aku ingat sampai bila bila cara guna tu. InsyaAllah. Hehe

Oklah. Nak tidur. Selamat malam.

No comments:

Post a Comment