mutiara ku

"Jika seseorang hadir dalam hidup kamu dan menjadi sebahagian daripada kamu, tetapi atas sebab tertentu dia terpaksa pergi, jangan terlalu sedih, terimalah kenyataan itu dan sekurang-kurangnya dia pernah membahagiakan kamu."

Wednesday, March 25, 2015

Spontan

Alhamdulillah. What a short day sebenarnya. 24 jam ni macam kejap sangat! Kejap je dah ada kt KL balik. Tua kat jalan je kakak cakap. Haha.

Ok apa yang spontan nya? 
Hari ni belajar lagi satu benda baru. Dengan tunang aku lah. If engkorang nak muntah, silakan. Kakak kisah pulak kan? HAHA.

Minggu ni macam biasa, treatment setiap hari rabu kat JB. Treatment tak dapat start pun sebenarnya sebab mesin rosak. Allah sabar jelah. Dtg jejauh mesin rosak.

Tapi rupanya ada hikmahnya. Dapat lah aku pegi lunch dengan tunang.

Memula macam risau Sapik busy kot. Kang dia berhangin aku jugak yang malu. Kacau dia kerja. Tapi fikir punya fikir ahh terus aku whatsapp dia.

+ salam encik tunang aka usahawan muda berjaya. Lunch sama nak?

- salam cik tune. Ok boleh jugak. Pukul 1 tepat kat tesco. Tapi pukul 2 kena masuk ofis. K.

Wahh macam tu aje. Memang tunang aku ni spesis ringkas dan segera agaknya.

Habis makan terus dia balik ofis, aku balik Batu Pahat then 5.30 balik KL. Nampak tak sekejap je kan masa berlalu.

Then apa efek spontan tu sebenarnya? 

Ok. Tadi dh sampai KL baru tunang aku cakap 
"Saya feeling lebih pulak. Macam suami tengah stress kerja tetiba isteri datang bagi semangat. Datang lunch sama sama" (then gelak guling guling)

Nampak? Ayat dia memang macam ropol ropol sangat kauuu. Tapi sebenarnya efek nya si tunang ni rasa motivated balik lah. Rasa bersemangat nak selesaikan kerja.

Tu yang terus larat pegi hiking. Hahaha. Ok abaikan.

Jadinya ada benda kita takut takut dan fikir negatif tapi sebenarnya kalau kita buat aje, dengan niat yg baik, insyaAllah akan bagi benefits kt kita sendiri dan orang lain. 

Oklah. Selamat malam :)

No comments:

Post a Comment