mutiara ku

"Jika seseorang hadir dalam hidup kamu dan menjadi sebahagian daripada kamu, tetapi atas sebab tertentu dia terpaksa pergi, jangan terlalu sedih, terimalah kenyataan itu dan sekurang-kurangnya dia pernah membahagiakan kamu."

Wednesday, April 1, 2015

Hari jadi si raksasa




Nah. Ini raksasa yang paling menyampah yang paling suka buat aku bengang tapi paling pandai buat aku gelak tak berenti. Hahaha.

30 Mac haritu hari jadi raksasa ni. 26 dah kau kan. Why aku buat entry pasal raksasa ni? 

Saje. Aku kan jenis sentimental. Pe benda yang ade nilai tu lah yang aku post. Hahaha.

Baik. Balik track. 

Dia ni ramai dah kot tau. Kawan zaman sekolah. Kawan tak bape baik lah. Selalu jumpa memasing bertekak aje 2 3 jam. Dah nak balik baru tanya sihat ke tak. Huhu.

Ringkas cerita. Aku kenal raksasa ni masa umur 17, kat pusat tusyen. Aku paling benci kat dia dan kengkawan dia. Suka buli aku dgn kengkwn aku. Lepas habis SPM ktorg dah tak jumpa muka langsung. Tapi naik form 6, ktorg terjumpa balik masa Kem Seni Kebangsaan.

Tapi time tu pun ktorg bergaduh lagi. Malam last baru berbaik sebab kena lantik jadi emcee. After thatttt terus baik sampai sekarang. Hahahaha. 

Yang lawaknya scene gaduh pertama masa dalam lif. Lif penuh dengan peserta dan cikgu tapi dia sempat ejek aku. Dan aku dengan marahnya jerit kat dia "kau dari dulu jahat. Aku benci kau sampai bila bila!". Semua org tgk kitaorg. Dan semua org senyap. Hahaha. Then aku pun keluar lif. Rupanya time tu dia insaf kejap and decide nak jd kawan aku. Ni pun dia yang bgtau after few years ktorg dah berbaik. Haha.

Mcm mana boleh kamceng? Pendek je faktornye. Sesama kena siapkan skrip. Sesama motivate each other sebab event besar. Sesama gigil jd emcee. Hahaha. 

Why aku buat entry ni? Again. Sebab tahun ni tahun last kot kitorg single means bujang. Tahun depan memasing dh tukar status. For sure keadaan takkan sama. Jadi myb 20 30 tahun akan datang aku dpt bacakan balik pasal raksasa ni kat anak anak aku. Hahaha.

Baik. Balik semula pasal kau. 
Kenapa aku boleh sabar je dengan kau? Sebab kau ni walaupun bangang, suka buli aku, kau tetap adakan masa utk datang kat aku bila aku perlu. Walau ada time kau ni ego, degil keras kepala nak mampus, berlagak poyo, kau tetap pinjamkan telinga utk dengar ketakpuasaan aku.

Jadi sempena birthday kau ni, aku doakan kau jadi manusia paling bahagia dunia sampai akhirat. InsyAllah.

Aku harap bakal isteri kau boleh jaga kau baik baik. Nanti kalau dapat anak kembar jangan lupa bagitau aku. 

Cinta tanpa Tuhan takkan bawak kita ke mana. Semoga ada Dia dalam setiap cinta kita. Dan kau sahabat yang tercinta, semoga terus bahagia. Doakan aku juga bahagia dengan dia dan Dia :)


No comments:

Post a Comment