mutiara ku

"Jika seseorang hadir dalam hidup kamu dan menjadi sebahagian daripada kamu, tetapi atas sebab tertentu dia terpaksa pergi, jangan terlalu sedih, terimalah kenyataan itu dan sekurang-kurangnya dia pernah membahagiakan kamu."

Wednesday, March 18, 2015

Perlunya bawak telekung sendiri.

Haha. Tetiba. Selalu tu post perasaan je kan.

Since aku selalu travel a lot. Dalam Semenanjung je. Lately KL-Johor. Dan selalunya aku drive lah sensorg dan for sure akan berhenti beberapa RnR untuk solat dan urusan bilik air kan.

Jadi sepanjang habiskan masa atas highway ni memang selalu lah kena jama' dan qasar kan. Nak dijadikan cerita pernah lah aku berhenti kat hentian mana ntah, nak solat maghrib tak silap. Time tu punyaaaalah ramai manusia. 

Waktu pun dah hujung hujung coet je, kelam kabut kakak amek wudhu then cari telekung. Tapi telekung habisssss. Pastu yang kakak hangin bila manusia yang pakai telekung tu dah siap solat tapi dok pakai jugak sambil duduk atas sejadah. Nak tunggu isyak ke hape.

Tapi lama kot jarak masa nak ke isyak tu. Sempat tau solat maghrib plus solat sunat. Huh.

Then yang tambah bara ni bila manusia manusia tu main henpon pulak. Skrol fb lah main kendi keras lah. Sakit pulak hati kite ni ha. Kite dah lah dah lambat, penat lagi. Sabar betul. Berkat kesabaran tu ada lah hamba Allah yg baik hati agaknya sebab tengok muka aku macam beruang dah. Sempat lah jugak aku solat jamaq terus. Huhu.

Since hal macam tu aku dengan yakin dan rajinnya bawak telekung. Haha. Kbai.

No comments:

Post a Comment