mutiara ku

"Jika seseorang hadir dalam hidup kamu dan menjadi sebahagian daripada kamu, tetapi atas sebab tertentu dia terpaksa pergi, jangan terlalu sedih, terimalah kenyataan itu dan sekurang-kurangnya dia pernah membahagiakan kamu."

Wednesday, March 4, 2015

Jangan biar aku putus harapan.

Lagi sekali. Terduduk kat tangga.
Dulu pernah, terperangkap dalam ofis. Means tak boleh nak keluar, tak boleh jugak nak masuk duduk dalam. Last last terduduk kat tangga sambil cuba bertenang.

Lately ni terasa ya Allah letih sangat. Dengan kerja, dengan study, dengan perasaan.

Rasanya dah bergelen gelen air mata keluar kali ni. Tak tahu sama ada aku terlalu lemah sebab sikit sikit nak menangis atau aku masih kuat sebab buat jugak, teruskan jugak semua ni walau mata ni asyik bocor aje. Hehe.

Hari ni pergi hospital, then pergi supplier aircond, pergi bank, pergi ofis. Then kereta pulak abg ipar bawak sebab dia nak patah balik hospital dan aku tak boleh masuk ofis sebab kunci rosak. Bila call mintak tolong, sorang pun tak available. Dan last last tak tahu nak mintak tolong sape. Terduduk lah aku kt tangga ni sambil tunggu kot kot ada yg sedar ketakwujudan aku ni. 

Hai lah hati. Penat kan tahan perasaan. Rasa letih sangat. 

Bertambah letih bila kita sorang sorang. Walau tahu Tuhan ada tapi tetap rasa macam Ya Allah sedih. 

Orang yang kita harap untuk ada dengan kita, takpun untuk ambil tahu pasal kita, sokong kita, tapi tak ada. Sengaja tak ada. Kecewa sangat sangat kan. 

Kadang terfikir. Kalau semua benda kita kena buat sendiri, apa guna fungsi kau sebenarnya ye? 

Mungkin tak terasa sangat kecewa + penat ni kalau at least ada fungsi kau tenangkan aku kat sini. Dia bukan kau kena datang peluk orang tu. Tak. Just concern dan prihatin. Itu je kan. Tapi kenapa susah sangat ye? 

Sampai bila aku nak terduduk kat tangga macam ni? Lepas semua aku dah buat tapi masih lagi takde sorang pun perasan aku terperangkap sorang sorang kat sini. Lepas semua aku dah buat tapi yang aku terima cuma alasan demi alasan semata. 


Allah. Kuatkan aku Tuhan. Jangan biar aku putus harapan. 

No comments:

Post a Comment