mutiara ku

"Jika seseorang hadir dalam hidup kamu dan menjadi sebahagian daripada kamu, tetapi atas sebab tertentu dia terpaksa pergi, jangan terlalu sedih, terimalah kenyataan itu dan sekurang-kurangnya dia pernah membahagiakan kamu."

Thursday, March 19, 2015

Oh genap 3 bulan!

Bismillah.

Esok 20 Mac kan? Jadi esok genap 3 bulan jadi tunang orang. Tapi eksaited nak post hari ni sebab esok mesti sibuk, takut lupaaa.

Haritu aku cakap nak upload gambar tunang. Ah walaupun takde org nak tengok, kakak upload je utk kenangan sendiri. Hewhew.

First, sila abaikan if rasa gambar gambar tu gedik. Sebab aku dengan tunang ni tak reti feeling in love beno. Masih pelan pelan. Jadi gambar for sure macam merepek. Mood kawan baik tu ada lagi. HAHA.

Ni mak mertua aku. Kak Gee nama glemer dia. Kecik molek je. Aku? Nebes nok time ni. Dahlah ramai org plus aku tak kenal sgt family Safiq ni. Huhu.
Ni time Roy a.k.a photographer kitaorg nak shoot. Aku tabik spring ting ting lah kat dia sebab pelamin simple and kecik je tp dia punya sudut sudut tangkapan tu nampak cantik. *bayar ok sebab tu kena cantik. Hahaha. Btw aku tak tahu pun ada photographer awal awal tapi rupanya Safiq dah deal sendiri. Pantas betul tunang aku ni.😂


Kann aku dah cakap. Kitaorg punya gambar banyak yang tak senonoh. Kena snap banyak kali sebab rasa kelakar. Roy sabar je dengan kitaorg yg banyak gelak ni. 

Last last dapat lah jugak gambar yang senonoh. Tapi softcopy dalam cd. Yang dalam fon ni fake betul. Nampak tak muka aku tahan gelak tu. Safiq cool je walaupun berpeluh peluh dia. Nebes nunggu dalam kereta katanya. Kekekeke
Alhamdulillah. Majlis went well walaupun tudung tu beli malam sebelum majlis, pelamin pulak siap 2 jam sebelum rombongan lelaki sampai dan mekap siap time pihak lelaki dah nak masuk rumah. HAHAHAHA. 

Taraaa. Acah acah suwit konon. Haha. Alhamdulillah. Selesai majlis tunang haritu. Cop, hantaran tak nampak eh? Nanti kakak post hantaran pulak eh. 

Ramai kawan dok cakap kaler ktorg ni cantik, matching. Alhamdulillah. Tapi sebenarnya ni bukan kaler yg ktorg nak. Aku nak hijau, tunang nak peach, last last ibu suruh aku pakai gold. And tudung tu kena pakai merah gitu sbb tunang punya kaler baju wane gitu. Kelam kabut lah kakak carik tudung wane tu malam sebelum majlis. Haru + stress + kelakar semua. Syukur dah lepas stage majlis tunang ni. HAHAHAHA.

Oh ya. Yang ada mata tu cincin tunang. Yg belah bawah tu cincin risik masa raya hari tu. Cincin tunang ni pun ada cerita. Ingat nak serah awal seminggu kat Safiq tapi batu dia boleh rosak pulak. Terpaksa tunggu seminggu means sehari sebelum tunang tu baru bagi kat Safiq. Kalut sungguh. Hehe. Tapi design aku pilih sendiri so kiranya takde lah elemen seprais sbb aku dah pegang dulu dh cincin. Yang cincin risik tu je yg Safiq beli sendiri, pilih design sendiri and main ukur kat jari dia sendiri. Syukur muat! Pheww. Tu yg cincin risik mcm lebih sentimental value kot walaupun lebih murah drpd cincin tunang. Kehkehkehkeh

So next stage insyaAllah. Moga Allah berkati hubungan kami dan diredhai niat kami ini.

No comments:

Post a Comment