mutiara ku

"Jika seseorang hadir dalam hidup kamu dan menjadi sebahagian daripada kamu, tetapi atas sebab tertentu dia terpaksa pergi, jangan terlalu sedih, terimalah kenyataan itu dan sekurang-kurangnya dia pernah membahagiakan kamu."

Sunday, March 1, 2015

7 hari

Apa aku bebel kat entry yg lepas pun aku tak tahu. Tu lah sibuk sangat nak meluah time mengantuk. Haha.

7 hari kan babe. Cukup 7 hari dari hari kita berkonfrontasi tu. Hehe. Aku ingat lagi waktu first time kita perang dingin. Masa tu 3 hari tak contact. Tapi rasa macam lama gilaaa. Sekarang, 7 hari. 

Rasa macam "ehh dah 7 hari dah". 

Ikut hati yang perempuan ni, menangis lah jugak. Tapi takpelah. Macam kau cakap "kita belum halal". Jadi hati kena kuat. Aku tak nak jadi perempuan murahan, perempuan yang menyebabkan lelaki jauh dari Tuhan.

7 hari ni banyak perkara aku belajar. Belajar sabar, belajar hargai, belajar untuk faham hidup ni tanpa kau. Aku tak tahu kau atau aku akan pergi dulu. Mungkin Tuhan mahu aku belajar hidup tanpa kau. Supaya kalau kau pergi dulu aku masih tetap kuat. Supaya kalau kau pergi dulu aku akan tetap berpegang pada Dia. Supaya aku tahu bahawa takde yang kekal selamanya kecuali Dia. 

Mungkin. Sangka baik. 

Apa pun, waktu kau takde ni hidup aku masih alhamdulillah baik. Aku dah start kelas untuk master. Aku dah start projek baru. Aku harap kau pun baik baik jugak. 

Nanti bila kau tidur, aku harap Tuhan bagi aku muncul dalam mimpi kau. 

Supaya aku dapat cakap "aku doakan setiap apa yang kau ingin, Allah makbulkan".

Moga tujuh hari kita berjauhan ni tak kan buat kita jauh dari Tuhan.



No comments:

Post a Comment