mutiara ku

"Jika seseorang hadir dalam hidup kamu dan menjadi sebahagian daripada kamu, tetapi atas sebab tertentu dia terpaksa pergi, jangan terlalu sedih, terimalah kenyataan itu dan sekurang-kurangnya dia pernah membahagiakan kamu."

Saturday, March 7, 2015

Serahkan segala pada Dia

Assalammualaikum.

Berhari hari aku cari ketenangan. Bina kembali kekuatan. Rupanya semua tu depan mata.

Hari ini. Lepas sujud kepada Dia, hati aku seakan disentuh. 

Aku terfikir mungkin Dia sudah terlalu rindu kepada aku. Sedangkan aku telah terlalu menjauhi Dia. Mungkin sedih yang Dia bagi ini sebagai tanda untuk aku kembali pada Dia.

Mungkin dah lama sangat aku tak merayu cinta Dia. Mungkin dah lama sangat aku tak meminta kasih sayang Dia. Mungkin dah lama sangat aku tak nikmati keajaiban dan kekuasaan Dia.

Lama. Sujud kali ni lama. Semua aku luahkan.
Tiba tiba tenang. Saat aku serahkan semua kepada Dia, aku rasa tenang tu muncul. Alhamdulillah.

Percayalah. Serah semua pada Dia. Lepaskan, luahkan. Percaya dengan Dia.

No comments:

Post a Comment