mutiara ku

"Jika seseorang hadir dalam hidup kamu dan menjadi sebahagian daripada kamu, tetapi atas sebab tertentu dia terpaksa pergi, jangan terlalu sedih, terimalah kenyataan itu dan sekurang-kurangnya dia pernah membahagiakan kamu."

Sunday, March 20, 2011

hujan petang

salam.

ptg nih ujan. sejuk sgt. td aku kuar ngn my uncle. sronok sbb jrg sgt dpt jumpe die. honestly die lah uncle yg pling aku rpt. at last, die blikn aku beg adidas yg aku mnt. smlm aku bru je pgg2 beg tuh tp td die dh blikn. pd aku mmg xmampu nk bli tp die nk byrkn so aku senyum saje. thnk cik ki!

hari nih hari yg sempurna, ceria, seronok mcm hari-hari yg sebelumnye n insyaAllah hari-hari yg akn dtg. wlu ape pn cerita yg akn jd pd hari esok dan seterusnya, aku hrp aku dpt teruskan hidup dengan cemerlang, InsyaAllah.

mcm hari-hari yg laen, idup nih penuh dgn dugaan. dugaan menyebabkan kesabaran memainkan peranan. sama ada jadi sabar atau kurang sabar. dugaan dtg lepas hujan. ptg2 mcm nih sptutnye jgn ade sebarang sakit hati kn. tp itu dh trtulis, sbg seorang yg diberikan nama Nabilah, aku terima dan redha.

terima dgn ape yg jd, redha dgn ketentuanNya. tp xbrmakne brdiam diri untuk lari cume memberi ruang pd diri sama ada untuk terus menjalani atau berhenti dan cari jalan sendiri. takde sapa yg harus dipersalahkan sbb manusia itu tidk sempurna bukan. hari ini kita menyalahkan org laen, mungkin esok kite yg brsalah. jadi biarlah sederhana.

roda sentiase berputar, dan bahagie x selamenye kt ats. bile ade kt bwh, kne sabar. ape yg berlaku ade hikmahnye. ape yg jadi aku trime sbg pengajaran bukan hukuman, sbb setiap hari aku pasti melakukan kesalahan even kecik tp belum ape2 aku dh diberi pengajaran oleh Dia. besar sungguh kasih sayangMu ya Allah.

jgn brlebih apabila menerima, tp biar brlebih semasa memberi.
berikan ape yg harus diberi, jgn memberi sesuatu yg telah diharamkn utk diberi.
pengajaran. pengajaran. pengajaran.

kate org, pelangi akn muncul selepas hujan. tp bile hujan ptg, pelangi akn muncul gk ke?

klu bukan, ape agknye.

mungkin tidur yg lena???

written by cahaya nabilah

No comments:

Post a Comment