mutiara ku

"Jika seseorang hadir dalam hidup kamu dan menjadi sebahagian daripada kamu, tetapi atas sebab tertentu dia terpaksa pergi, jangan terlalu sedih, terimalah kenyataan itu dan sekurang-kurangnya dia pernah membahagiakan kamu."

Saturday, March 12, 2011

hrp cume slh paham.

salam.
xtau nk mule dr mane. npe lah perempuan ni sng sgt menangis ye? marah sket, menangis. sedih sket, menangis. geram sket menangis. yelah, Allah dh ciptekn perempuan nih mmg mcm nih agaknye. ya Allah, sesungguhnye ilmu ku masih lg sedikit.

aku hrp ape yg aku rase skrg nih cume slh phm yg akn dirungkai. segale rase xpercaye nih akn dipadam. bukan ke rase was-was tuh permainan syaitan.

aku selalu dgr, org kate setiap yg bermula pasti akn berakhir. jadinye yakinlah, setiap masalah yg dtg akan pergi. cume sabar dan berfikir utk menyelesaikannye. ade org pnh kate, aku suke lari dr masalah sbb bile sesuatu masalah tu muncul aku akn diam, aku xberckp ape-ape, aku akn wt xade ape-ape. ade sebabnye aku buat mcm tuh. xde niat nk berlari dr masalah, cume kite tak akan dapat fikir dengan betul kalau dalam keadaan tak waras. maksud aku, aku akan buat keputusan yang xrelevan bile aku marah or tertekan. jadi lebih baik aku diam diri untuk tenangkan diri. tp selalu sahaja sikap mcm tuh disalah anggap. kenyataannya, itu lah manusia.

dan sekarang aku buat keputusan untuk teruskan berdiam, ingatkan dapat bagi ruang pada diri masing-masing, untuk betulkan kesalahan, cari jalan penyelasaian. rupe-rupenye aku salah. atau aku yg salah paham???

serah pada Dia yg Maha Mengetahui.

subhanaAllah.

No comments:

Post a Comment