mutiara ku

"Jika seseorang hadir dalam hidup kamu dan menjadi sebahagian daripada kamu, tetapi atas sebab tertentu dia terpaksa pergi, jangan terlalu sedih, terimalah kenyataan itu dan sekurang-kurangnya dia pernah membahagiakan kamu."

Friday, March 25, 2011

al-fatihah untuk mu...

salam.

hari nih terase sgt mcm xsempat nk buat ape2. pejam celik, dh 25 Mac. cptnye lah hai mase brgerak. padahal byk lg keje yg perlu disiapkn.

td my sis kol. lame berbual dgn die. kul 11 die kate nk tdo. then bru je nk smbung keje, die msg.

"dik, sok 26.3. igt x, sok aku ngan ibu nk pg pusara. ko jgn lpe sdkah fthah ek.."

ya Allah. trsentak aku. 26 Mac. hari lahir kak long aku. arwah kak long aku. tak sangka 4 tahun dh berlalu. dan dah 4 tahun gk mulut aku dah tak memanggil "kak long". rase mcm smlm die pegi. ya Allah.

wlupun knangn aku ngn kak long xbyk sbb mak tok yg jge die dari kcik tp msh ade kenangan manis antare ktorg. aku ingt lg, kak long suke peluk aku klu ktorg duk bertiga ats katil die ngn kakak aku yg lg sorg. aku ade 2 kakak, satu kak long n satu lg ktorg pnggil kakak. unik kn. mcm tau2 aje yg kak long akn pegi dlu, jd xdelah kak ngah or kak uda. yg ade skrg kakak.

jujurnya, aku rindu kak long. lagi2 bile teringat kali terakhir aku dgr suare die ketawe kt hujung tepon mse ibu kol aku dr rumah kak long. mase tuh kak long duk ngn suami die kt kedah. tak sangke, esoknye aku tak kan dgr lg suare die utk selama-lamanya.

semoga kak long tenang kat sane dgn baby yg di bawak pegi sekali tu. klu lah diberi peluang, aku nk sgt jumpe dgn kak long wlupun sekejap. rndunye tuhan aje tau.

walau kadang-kadang kesibukkan melanda, namun yg pasti al-fatihah sentiase utk mu di tiap akhir solat, kak long.

al-fatihah utk mu Siti Zawana.

written by cahaya nabilah yg rindukan kak long.

No comments:

Post a Comment