mutiara ku

"Jika seseorang hadir dalam hidup kamu dan menjadi sebahagian daripada kamu, tetapi atas sebab tertentu dia terpaksa pergi, jangan terlalu sedih, terimalah kenyataan itu dan sekurang-kurangnya dia pernah membahagiakan kamu."

Wednesday, December 26, 2012

Niat Jatuh Cinta



Beb, tadi aku survey-survey benda best kat Facebook, lepas tu tertengok video kahwin Maria Elina (blogger femes katanya). Lepas tu aku view lah blog dia. Not bad lah. Tak tau nape dia femes. Ok, aku bukan nak cerita pasal dia. Korang google lah dia sendiri.

Tapi aku tertarik dengan statement dia (tak tau kat entry mana. haha). Lebih kurang macam nilah ayat dia :

he said, from the time he fell in love with me, he wanted to marry me.

me?

of course i wanted to marry him too.


Masa ni dia bercakap pasal suami dia lah. Aku tak amek port sangat pasal jiwang tu tapi lepas tu aku terfikir. Kalau kita jatuh cinta, pastikan niat kita adalah untuk berkahwin dengan si dia. Kalau korang rasa niat macam tu tak timbul, adalah baik korang jangan bercinta. Sebab bercinta kalau untuk suka-suka ni buang masa beb. 

Jadi, aku pun semak balik hati ni, apa niat sebenar aku jatuh cinta? 

Korang pulak macam mana? 


#niat utama wajiblah kerana Allah S.W.T

No comments:

Post a Comment