mutiara ku

"Jika seseorang hadir dalam hidup kamu dan menjadi sebahagian daripada kamu, tetapi atas sebab tertentu dia terpaksa pergi, jangan terlalu sedih, terimalah kenyataan itu dan sekurang-kurangnya dia pernah membahagiakan kamu."

Thursday, January 17, 2013

Why I love January So Much?

Alhamdulillah, setelah beberapa hari bergelumang (ayat nak hebat) dengan buku-buku yang tebal dan mahal tu, akhirnya hari ni hari terakhir aku jawab exam. syukur. syukur. syukur. 

Banyak-banyak title, aku tak tau nak bagi title apa untuk entry ni. Yang aku fikir cuma Januari. Yep, Januari. Tapi nak bagi cantik tajuk, letak lah nama omputih. haha

Kenapa aku suka sangat bulan Januari? ---> maksud dalam Bahasa Melayu :)

Banyak perkara terbaik jadi pada bulan Januari tahun ni. SubhanaAllah. Banyak sangat ceritanya. Aku taip entry ni sambil senyum tau tak?! haha

Nak cerita pasal sambutan hari lahir. Aku ni lahir bulan Januari. 2 Januari 1989. Jadi tu sebab utama aku suka bulan Januari ni. haha. tapi yang lagi bermaknanya bila orang-orang yang aku sayang iaitu ahli-ahli dalam Geng Konah semuanya lahir bulan Januari! Whoaa! Kecuali ada sorang tu yang lahir bulan Feb. Kenapa? Alah kalau kembar seiras mana pun tetap ada beza, ini pulak kitorang yang langsung tak kembar ni kan. haha. meh aku nak tunjuk cara ktorang wish besday memasing ;)

Yang ni masa besday ai, 2 Januari 2013. sedih tau xde sambut macam tahun lepas sebab esoknye ai exam. T_T 
Yg ni bebudak 2 orang tu dok tangkap2 gambar then post kat FB ai. pukul 1 malam kejut ai suruh tengok FB. giler terkejut! macam poc*ng je. huhu. btw, bebudak ni memang kreatif and sengal. haha. 

created by kak konah and adik konah


4 Januari pulak besday Geng Konah seterusnya iaitu si mira atau nama instagramnya @cikmiya. Yang ini aku dengan kak konah a.k.a shikin punya kerja. Tampal kat pintu bilik dia, bagi dia tercari-cari sapa yang dok buat sepah kt pintu tu. Sampai post kt FB lagi tau. haha.
created by kak konah and mak konah

5 Januari pulak besday fatin dengan awin (roomate shikin). shikin jenis tak suka bazir kertas, pelajar USM katakan. USM kan suka kelestarian. hehe. kitorg guna kertas yang sama untuk wish besday fatin dan awin. sebenarnya, kertas tu guna untuk tangkap gambar kat bawah ni. dah abis guna baru lekat kat pintu miya. haha. kitorang buat 2 ucapan dalam 1 hari okey.(tulah besday dekat-dekat).

23 for awin, 24 for fatin. muahhh!




Akhir sekali 6 Januari. Besday kak konah a.k.a shikin. Banyak-banyak wish, wish untuk kak konah ni lah yang memerlukan tenaga yang banyak. Tak caya? ce tengok gambo bawah ni.



we need kain batik
also models for kain batik. haha


crayon, a lot of A4 paper, scissor, salotape. and the important aspect, "gila kamera"
nah, terbuktikan banyak tenaga. haha. yang lebih penting kemahiran mewarna kitorg kembali terserlah setelah beberapa tahun terpendam. maklumlah, kami kan pelajar sains (USM). ahakssss

apa yang aku ceghita ni cuma sebahagian je dari kemanisan bulan Januari ni. Banyak lagi aktiviti yang kami (Geng Konah) lakukan. Kalau setakat menjerit, mengilai, menyanyi sampai blok lelaki dengar, itu perkara biasa. haha. Kadang-kadang bergaduh sampai kena pujuk turun naik tangga pun ada. hee. Lain kali aku post lagi ok. Sebab banyak sangat nak cakap. Idea ni bertimpa-timpa dalam otak. Semua mintak di post kan. Memang gila glemer betul kan. haha. kbai.

No comments:

Post a Comment