mutiara ku

"Jika seseorang hadir dalam hidup kamu dan menjadi sebahagian daripada kamu, tetapi atas sebab tertentu dia terpaksa pergi, jangan terlalu sedih, terimalah kenyataan itu dan sekurang-kurangnya dia pernah membahagiakan kamu."

Friday, April 17, 2015

Dah mati.

How you feel after betrayed your friend? The person who cares much bout you. The person who loves much on you. The person who trust much on you.

How do you feel? Satisfied?
Yeah. This is your victory. Take it. Celebrate it. 

But one day God will return to you every hurt and pain you gave to me now.  

My mom had said before " there will no term of bestfriend between a boy and a girl". I have denied it but unfortunately it is true. 

Dear, you always be my priority. Walau aku tak pernah bagitau kt kau. Dari dulu sejak kita kawan sampai sekarang, aku terlalu sayangkan kau and our friendship without any syarat. Without any reasons. You are the most person yg aku percaya. Tapi sikap mengalah aku ni buat kau took me for granted kan.

I was always at your back, watching at you from afar. Be there for you eventhough kau tak pernah perasan. Because I care for you so much. Tapi kau?

Dlm banyak tahun kita kawan, ini yg paling sakit yg kau dah buat. Dan sakit ini buat aku tak mampu tahan lg. dulu pernah kau buat perangai and aku macam biasa mengalah dan telan pahit aku rasa. Tapi sekarang kau buat lagi, lagi lagi dalam keadaan yg sgt crucial. Kau pergi lepas kau yakinkan aku. Kau blah lepas kau buat aku rasa "yes, okay we will make it, do it and finish it!" Tapi separuh jalan kau hilang. Where is your promise? Your words? 

But now i realize, maybe dengan tinggalkan kau akan buat kau lebih baik. Dan buat aku jadi lebih baik jugak sebenarnye. Honestly dulu aku selalu risaukan kau. Takut takde org yg mampu jaga kau baik baik, takut takde yg akn teman kau waktu kau sorang sorang. Tapi rasanya aku dah tak perlu risau pasal kau lagi sekarang. Kau dah ada dia dan kau pun dah tak kisah psl kita, and thats maybe the reason kau buat aku macam ni kan. 

Dah tak banyak aku nak cakap. Everything i did because of our friendship. Ramai org pelik kenapa aku syg kau sangat. Jawapannya sebab kau kawan aku. Sebab kau dulu selalu support aku and you will be there waktu aku perlukan kau. Itu dulu. Disebabkan rasa kebaikkan kau, buat aku perlu untuk jaga hati kau dan sayang kau sangat sangat. Itu sebab aku sangat sayang our friendship ni. But sekarang dh tak macam dulu. Yes everything will chage. Cuma aku tak sangka sebesar ini dan sesakit ini kau berubah. 

Apa aku boleh cakap lagi? Kau jangan muncul lagi dalam hidup aku. Bagi aku kawan baik aku dah mati. 

No comments:

Post a Comment