mutiara ku

"Jika seseorang hadir dalam hidup kamu dan menjadi sebahagian daripada kamu, tetapi atas sebab tertentu dia terpaksa pergi, jangan terlalu sedih, terimalah kenyataan itu dan sekurang-kurangnya dia pernah membahagiakan kamu."

Monday, April 13, 2015

Rancangan ke Syurga

Bismillahirrahmanirrahim.

Lepas hampir 4 bulan bertunang, baru hari ni aku dengan Sapik bincang pasal majlis nikah. Maybe pada orang lain still awal lagi kan. Tapi kalau ikut plan asal nak nikah bulan 9. Cuma macam tak sempat je. Huuu.

Jadi anjak sikit lah. Tarikh rahsia ok. Hehe. Btw tadi agak serius lah aku dengan Sapik bincang.

Nikah.
Nikah ni takde hal. Cukup syarat utk nikah, dah boleh teruskan insyaAllah.

Tapi yang selalu kita fikir adalah majlis sanding. Resepsi kata orang. Jadi tadi baik baik cakap pasal bisnes terus melompat ke majlis nikah sanding kitaorg.

Benda pertama kitorg bincang adalah tarikh. Benda ni jadi hal sebab aku keje and at the same time doing my part time study. Jadi status pelajar melekat lah kan. Kena tengok jadual cuti sem. Sapik pulak keje kat Joho. Aku KL. Cuti dah lain lain. Jadi kena sesuaikan. 

Benda kedua duit. Duit belanja belah lelaki. Puas aku tanya aku pujuk baru Sapik bagitau pasal situasi kewangan dia. Bisnes dia belum nak jadi sejak bape bulan ni. Banyak modal keluar tapi Allah belum bagi balik agaknya. Tapi ini lah benda paling susah lelaki nak bukak mulut. Ego. Tapi takpe. Aku tau Sapik cuba usaha sendiri. Last last tadi ktorg decide utk organize balik majlis. 

Third, keluarga. Keluarga belah aku insyaAllah takde besar sangat isu. Tapi Sapik kesian lah. Sebab dia ade 3 families. Belah mak dia, belah abah dia, belah ummi dia. Yang ini memang aku takleh nak campur. Cuma dpt bg advise sikit sikit je.

Beb nikah kawen ni betul bukan benda buat main. Apa pun aku syukur sebab masih dapat bincang dengan tunang aku ni. Harap Allah permudahkan urusan pernikahan ini. InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment