mutiara ku

"Jika seseorang hadir dalam hidup kamu dan menjadi sebahagian daripada kamu, tetapi atas sebab tertentu dia terpaksa pergi, jangan terlalu sedih, terimalah kenyataan itu dan sekurang-kurangnya dia pernah membahagiakan kamu."

Sunday, April 12, 2015

Beratnya ujian.

Bulan ni rasa macam bulan yang penuh kesabaran untuk diri aku. Minggu pertama je macam macam benda jadi. Ya Allah. Rasa berat sangat melangkah. Rasa lenguh sangat bahu ni.

Duit hold, kerja menimbun, problem arise, kawan hilang, study pun macam kalut sebab dah nak exam. Macam macam lah. 

Kerja sendiri memang duit pun bergantung kat kerja kita kan. Tapi entah lah. Rasa macam nak tukar kerja je. Try bertahan ni. Tapi kadang tak tahan. Memang bisnes ni nak mula dia susah. Lagi lagi kalau financial resources tu limited. Kena arrange dan allocate dengan baik. Cuma yelah external factors  selalu kacau. 

Pasal kerja. Dapat kerja last minit, projek pun banyak yang pending. Semua ni pun sebab orang lain punya pasal. Part kita dah setel tapi dorang tak setel lagi. Macam mana kan. Geram ada marah ada sedih lagi lah ada. Lagi lagi bila masa dah suntuk then orang yang penting tu tetiba hilangkan diri. Apa kau rasa? Kecewa kan. 

Senang cerita bulan ni banyak sangat dikecewakan dengan orang lain. Agaknya kalau hati ni macam kaca ntah berapa ribu retaknye. Elak pecah je. Retak tampal. Retak tampal. Allah. 

Jenis aku pulak suka diamkan. Lepas tu nangis sensorang. Sadis je kan. Kadang fikir nak mengadu kat tunang tapi bila fikir balik macam takde guna je kot. Dia pun sibuk dengan kerja dia. Macam menggedik pulak nak mengadu. Ntah lah. Dia pun tak tanya. Jadi baik kita diam.

Allah. Aku mohon Kau jadikan aku penyabat, Kau berikan aku ujian.. Aku mohon Kau masukkan aku dalam syurga Mu, Kau berikan aku kesulitan. Aku mohon kau murahkan rezekiku, Kau berikan amanah yang banyak.

Redha ya Allah. Aku redha. Aku yakin setiap yang Kau beri ada hikmahnya. Cuma aku mohon berikan aku kekuatan untuk hadapi semua ni. Berikan aku kekuatan supaya tak putus asa daripada rahmatMu. Berikan aku kekuatan supaya tak berhenti mentaati Mu.

1 comment: