mutiara ku

"Jika seseorang hadir dalam hidup kamu dan menjadi sebahagian daripada kamu, tetapi atas sebab tertentu dia terpaksa pergi, jangan terlalu sedih, terimalah kenyataan itu dan sekurang-kurangnya dia pernah membahagiakan kamu."

Saturday, February 21, 2015

Aku berhenti.

Aku mengaku kalah ya Allah.

Bertahun aku jatuh. Aku bangun lagi. Walau jatuh tempat berbeza, luka masih tempat sama.

Hari ni aku berhenti ya Allah. Aku berhenti untuk berlari di jalan yang sama. 

Berkali jatuh. Tapi kali ini aku dah tank sanggup lagi untuk berjuang. 
Mungkin rezeki bukan dalam perjuangan yang ini.
Mungkin rezeki untuk aku memang bukan dalam hal ini.

Kuatkan aku wahai Tuhan.
Untuk berhenti berjuang. 

Untuk memulakan sesuatu itu memang sukar.
Tapi untuk berhenti melakukan juga sebenarnya lebih sukar.

No comments:

Post a Comment