mutiara ku

"Jika seseorang hadir dalam hidup kamu dan menjadi sebahagian daripada kamu, tetapi atas sebab tertentu dia terpaksa pergi, jangan terlalu sedih, terimalah kenyataan itu dan sekurang-kurangnya dia pernah membahagiakan kamu."

Sunday, March 16, 2014

M.E.M.O.R.I

M.E.M.O.R.I

Enam huruf je. Tapi banyak isinya.

Selagi masih bernafas, selagi itu masih banyak yang kita masih ingat. 

Jangan tak mengaku kalau kau kadang-kadang pernah terbangun tengah malam, atau hujunh-hujung mata yang nak terlelap. Semata-mata nak bukak balik laptop, tengok gambar-gambar lama. Gambar dua tiga tahun lepas. Tak pun gambar lima enam tahun lepas. Dan tiba-tiba kau tersenyum, tiba-tiba airmata kau mengalir.

Teringat cerita lama. cerita sedih. cerita bahagia. cerita lawak. dan cerita marah.

Itu jugak pesen aku. Boleh tiba tiba jadi drama samarinda. Paling teruk kalau  masuk slot Suria Cinta. perghhh

ok,ok. Sebenarnya nak cover yang aku tengah layan mood kenangan mengusik jiwa ni. Dah 25 tahun hidup kat bumi Allah ni. Banyak perkara berlaku dalam hidup. Membesar menjadi seorang perempuan. Yang boleh tahan ayu jelita (kahkahkah). Di tambah sifat peramah (ikut kesesuaian kawasan), ramai orang aku kenal. Tapi tak semua masuk dalam memori ingatan. Betapa bahagianya lah kalau aku wujud dalam memori ramai orang. Harap ingatan yang baik-baik jelah pasal aku. Kot-kot aku ni terwujud dalam ingatan "patahkan hati orang, dendam tak kesudahan, cinta tak kesampaian, penghalang anugerah tokoh pelajar sekolah" dan yang sewaktu dengannya,harap angpa maafkan aku na. Takde niat pun nak jadi kenangan negatif dalam jiwa raga akal fikiran engkorang. 

Untuk orang orang yang dalam ingatannya masih ada aku, masih wujud imbasan senyumku, masih terasa kehadiran aku, terima kasih sebab izinkan aku hadir dalam lembar lembar memori kamu. Bertuahlah aku kalau aku menjadi penyebab senyum kamu, menjadi titik mula bahagia kamu dan seterusnya jadi memori indah malam malam kamu. Begitu juga aku. Bertuahnya aku mempunyai memori indah dengan kamu.

Terima kasih sebab berikan yang indah wujud dalam memori aku. Terima kasih sebab berikan aku isi dalam doa doa ku. Semoga aku, kau dan dia terus bahagia!




No comments:

Post a Comment