mutiara ku

"Jika seseorang hadir dalam hidup kamu dan menjadi sebahagian daripada kamu, tetapi atas sebab tertentu dia terpaksa pergi, jangan terlalu sedih, terimalah kenyataan itu dan sekurang-kurangnya dia pernah membahagiakan kamu."

Tuesday, March 18, 2014

Mengurat Tak Sudah

Ha yang ini aku tak tahulah nak marah ke nak gelak.

Semalam waktu aku menjalankan tugas kat ofis nun, dapat panggilan daripada mamat ni. Gaya bahasa masa memula macam berprinsip, tawaduk dan berkebajikan. Maklumlah pegawai kebajikan katanya. Mintak tolog itu ini. Aku pun selaku penduduk Malaysia yang berbudi bahasa, pekerja yang bakal jadi majikan dan sahabat yang boleh bawak bincang, dengan ikhlasnya nak menolong lah apa yang patut. Sebab dengar ayat " saya carik penginapan ni untuk orang-orang OKU"

So kalau engkorang, mestilah melting hati tu jap. Rasa kesian lahaiii. 

Tapi ingatkan dah habis. Tetiba boleh pulak dia ayat aku! (tak kisah lah kalau engkorang kata aku perasan or whateverrr). Boleh pulak bagi gambar pakai kopiah lepas tu tazkirah. Yang palig tak boleh blah bagi gambar Kaabah. Apa ingat aku tergoda lah dengan imej ustaz yang dia bagi tu?! Tepuk dahi terus ahkak. Rasa nak mencarut je time tu. Bayangkan lah dari siang bawak ke malam. Sampai esok pagi, rajin beno taip tazkirah. Hello aku tak kisah, lagi berbesar hati kalau ada yang sudi kongsi ilmu agama. Yelah,ilmu aku pun masih cetek paras paras hidung aje ni. Tapi tolonglah, bukan dengan niat nak mengorat ke menggatal ke hape.

Tapi pengajaran jugak lah kat aku. Tak nak dah letak gambar comel comel. Terus tukar gambar tak tunjuk muka kat watsep tu. huhu. Mula nya letak gambar nampak muka biar senang orang nak berurusan dengan kita. Tapi ni dah salah guna pulak. Sabar jelah nak oii.

Kalau aku dapat mamat ni, aku luku luku kepala lutut dia 100 kali! huh


Yang senang di ayat tapi susah melekat,
Kak Nab

No comments:

Post a Comment