mutiara ku

"Jika seseorang hadir dalam hidup kamu dan menjadi sebahagian daripada kamu, tetapi atas sebab tertentu dia terpaksa pergi, jangan terlalu sedih, terimalah kenyataan itu dan sekurang-kurangnya dia pernah membahagiakan kamu."

Monday, May 3, 2010

aKu..kaMu...meReKa...kiTa!


smue prhubngn brmule dgn hulurn sbuah prsahabatn...
klu x hulur mne nk brsambut kn...tol x?

klu dh brsambut bru trcipte sbuah hubungn..yg dimulekn dgn name

PERSAHABATAN


pd aku skali brkwn, smpai mati ttp kwn....ape erti kwn?..kwn meriuhkn idup aku..memeriahkn hari2 aku..mnyesakkn kple aku ngn prngai dorg yg warne warni..tp itu lar kawan..yg lebih dkt sahabat..lbih dkt ngn aku..hari2 aku xsah xde dorg...tp yg lbih bermakne adelah teman..

kawan leh jd lawan....sahabat blh mnyebat...teman...???

aku yg keliru atau mmg aku ditkdirkn jmpe ngn soklan yg sme?..
antara QASEH dan CHENTA, mne lg penting?


qaseh ku andaikn teman..chenta tu ade lar mR.hatiku...

due2 xleh pisah kn..dr qaseh lahir chenta..tnpe qaseh xde chenta..tnpe chenta qaseh tu rse xlengkp..tnpe chenta, qaseh tu tawar...
jd mne mungkin aku plih slh satu...dan jgn mtk aku plih slh satu..klu xde chenta mungkin aku plih qaseh..tp skrg aku dh ade kmu..
kmu yg pnh jd qaseh aku..kmu, die dan mereke...aku,kamu,die = kite..

klu qaseh pegi..aku msh ade kamu..
klu chenta pegi..aku msh ade mereke..
ape slhnye aku ade due2..xpyh pilih2...blh kn??

ape kte kmu di tmpt aku?...klu aku mtk kmu plih..antre mereke yg kmu anggp teman dgn die yg kmu anggp cik hati....ape plihnmu mR.hati??

idup mmg perlu memilih..tp bkn smue bnde perlu kite plih....kdg2 kite prlu biarkn sesuatu tu brjln mngikut alirannye...

ape beze qaseh dan chenta??..smue bnde xsame..ape beze tlinge knan dgn tlinge kiri?..kedudukknnye..betul??...=)

qaseh xblh jd chenta..tp chenta blh jd qaseh dan chenta dlm mase yg sme...itu lar jwpn yg dpt aku pikirkn...
cntek kn kurniaan Allah..? yg pnting jgn slh gune..

to mR.hati : jgn biarkn idup kmu diselubungi kekeliruan dan tnde tnye...=)

3 comments:

  1. hahahaa qaseh la chenta la hai la

    aku punye je cun cintahati
    ahahahahhahaa

    ne kerana rndu kan sesapakah muahahhaa
    sengal
    wei senget
    bile nak blnje wayang
    ahahahahha

    ReplyDelete
  2. syg : kaunter prtnyaan brlambak kn..hehe

    wehh fieq...mu bg lar aku nk brjiwe2 sket..aisshhh...

    rndu kt smue lar..huh..blnje wayang?wayang apekah..hakhakhak
    cendol aku dulu k...

    ReplyDelete