mutiara ku

"Jika seseorang hadir dalam hidup kamu dan menjadi sebahagian daripada kamu, tetapi atas sebab tertentu dia terpaksa pergi, jangan terlalu sedih, terimalah kenyataan itu dan sekurang-kurangnya dia pernah membahagiakan kamu."

Sunday, May 2, 2010

aKu maHu kaMu dGr....


Kau katakan cinta gunakan akal
Bila aku gunakan, kau yang menyangkal
Bagaimana nak kekal
Kau katakan cinta gunakan minda
Bila aku gunakan
Kau yang tak percaya… bagaimana nak bahagia....??


Maafmu tak bererti, kau mudah sesali
Berulang kali telah kau mungkiri
Manis mulut berjanji terpedaya lagi
Menanti biar terus didustai
Kaulah bahagia..bgku..
Kaulah derita...bgmu....
Esok lusamu, tak ku kenal lagi engkau siapa


Dan aku cuba sedaya upaya
Telah ku usaha dengan sepenuh jiwa
Bagaimana hendak ku lupa bayangan wajahmu selalu di depan mata
Harum baumu masih dapat ku hidu


Bagaimana ingin aku membencimu
Jikalau setiap hari merindu
Sekiranya derita merinduimu itu sebenarnya bahagia..

aku pilih derita..

Kaulah bahagia......bgku....
Kaulah derita....bgmu....
Esok lusamu, tak ku kenal lagi engkau siapa


Mungkinkah esok atau lusa walau biarpun lama
Akan ku biar tiada, ku tetap kan setia
Entah bila akan tiba sampai jua harimu yang sama
Esok seperti semalaman yang tak berubah

Kaulah tanda tanya… kau tiada titik noktah
Ku dibuai mimpi lena dikejut igau semula

Seandainya kau berada di depan mata
Mudah untuk aku berkata-kata
Supaya dapatku melihat seraut wajahmu
Walaupun belum tentu kau mahu bertemu
Apalagi memandangku
Setelah ku turutkan segala kemahuan kau mainkan perasaan
Begitu mudah kau ucapkan terimalah saja kenyataan…

aku masih terkilan

Maafmu tak bererti, kau mudah sesali
Berulang kali telah kau mungkiri
Manis mulut berjanji terpedaya lagi
Menanti biar terus didustai
Kaulah bahagia......bagiku
Kaulah derita .....bagimu....
Esok lusamu, tak ku kenal lagi engkau siapa


Jika kau dapat memahami hati seorang perindu
Baru kau tahu derita hatiku
Jika suatu hari nanti giliran kau merindu

Baru kau ingat derita diriku

Segala yang berlaku bukan kemahuanku

Apa gunanya bahgia
Jikalau bahagia bersamamu hanyalah untuk sementara waktu

AKU PILIH DERITA MERINDUIMU

p/s : utk kmu yg pnh aku syg.....idup baek2...
utk kmu yg aku syg......syg kmu ketat2..=)

4 comments:

  1. jgn bersedih selame mane kamo dapat berbuat baik kepade owg len syg....
    sakura dah kembali mekar kan skang...
    janji seduka irama adalah takkan buat sakura layu tuk selamenye....seduka irama sygkan sakura!!!

    ReplyDelete
  2. insyaAllah syg....
    thkns tlg sakura mekar blek...
    same2 jge bunge ni ye...
    sakura sygkn seduka irama gk!!..
    xmau duka2 tau...=)

    ReplyDelete
  3. kuntuman sakura dah pndai rajin2 post kat blog dh ehehehhehe .... dengan beraninye mengepost benda2 yang aku sendiri x berani....haha
    owh sakura sayang . fieq89 teringat masa mula2 memetik sakura yg mekar kat atas sekali tu ahahaha ... kan
    good luck wtever pun ... hehehehhe

    ReplyDelete
  4. hehehe...
    idup prlukn kberanian...bkn sng nk idup slme 21 taun ni kn...
    ayat ko..huh..mngingtkn aku mse mule2 dulu...wt aku rse nk ktwe aje...
    thnks dear...u r my best!..gud luck too

    ReplyDelete