mutiara ku

"Jika seseorang hadir dalam hidup kamu dan menjadi sebahagian daripada kamu, tetapi atas sebab tertentu dia terpaksa pergi, jangan terlalu sedih, terimalah kenyataan itu dan sekurang-kurangnya dia pernah membahagiakan kamu."

Thursday, June 20, 2013

good news will synergies others!

Salam. Salam. Salam.

Aku dapat berita gembira tadi. Walaupun ada orang tengah betulkan econ kat ofis, siap pakai gerudi lagi, tak menghalang aku untuk berbual dengan dia. haha. Sanggup ceq laghi pi keluaq pasai nak berbual dengan dia. huhu

Sebenarnya si dia telefon tadi dari Penang. Hello, jarang okay si dia nak call aku siang-siang macam ni. Kalau tak, hal penting je baru dia call. eh hape yang haku hepi sangat ni?? 

ok cerita macam ni, dia baru lepas habis final exam. jadi dia saje je call. tapi sebab apa aku hepi sangat? sebab dapat borak lama dengan dia. dapat dengan suara dia yang tengah gembira. hello, final exam sangat menyesakkan dada okay!. lepas tu borak-borak dengan dia. rupa-rupanya ada cerita yang dia tak sempat nak bagitau. nasib bos besar takde, sempat lah berborak belakang cctv. sanguppppp. haha

Lepas tu terus bukak FB dia, skrol punya skrol ternampak post pasal tawaran kerja. Bangga sungguh aku sebab dia dapat dua tawaran kerja. Belum grad dah dapat kerja. SubhanaAllah, rezeki Allah sangat murah untuk dia. erm, aku jugak yang masih dilema nak carik kerja atau sambug belajar. ayyoo.

Tapi motif aku buat entry ni sebab aku gembira. Sumbernya dari mood dia yang gembira, disalurkan kepada aku. Dan aku rasa dari segi psikologinya, cas-cas gembira telah masuk ke emosi aku dan menyebabkan aku terasa nak gembira aje hari ni. eh gembiranya aku! HAHAHA

Jadi kesimpulannya, mood kita akan mempengaruhi orang sekeliling kita, tak banyak tapi sedikit mesti ada. Bermaksud, kalau awak nak bahagia, salurkan kebahagiaan kepada orang lain. Kalau awak nak ketenangan, berikan ketenangan kepada orang lain. Untuk awak-awak yang suka wujudkan ketegangan dan ketidak stabilan, berhentilah bertindak demikian. Sebab nanti awak juga akan dapan balasan. Paham dok?

Senyum itu sedekah, kasih sayang itu percuma. Taburkan ia walau dimana kita berada. 

Babaiii

1 comment: