mutiara ku

"Jika seseorang hadir dalam hidup kamu dan menjadi sebahagian daripada kamu, tetapi atas sebab tertentu dia terpaksa pergi, jangan terlalu sedih, terimalah kenyataan itu dan sekurang-kurangnya dia pernah membahagiakan kamu."

Sunday, September 14, 2014

Bahagia

Baru selesai siapkan dokumen untuk mesyuarat esok. 

2.13 am.

Lepas tu facebook-walking. Rasanya lebih ke arah stalking. Haha. 

Dapatan hasil stalking tadi:
1. Dia ok.
2. Dia dah ada anak.
3. Dia dah bertunang.
4. Dia masih berusaha untuk move on.

Lama. Lama dah sebenarnya. Tapi entah lah. Agaknya orang perempuan memang macam ni ke? Atau cuma perempuan macam aku yang begini. Begini, macam ni. Maksudnya selalu nak tengok yang lama, yang dulu. Mungkin sebab banyak perkara indah, kenangan indah. Yup. Memang banyak yang indah indag dulu. Sebab setiap yang diberi, memang aku bagi seikhlas hati. Sebolehnya untuk melihat senyuman dari wajah mereka, untuk dengar ketawa senang dari mulut mereka.

Dan lepas tu aku kembali ke sini. Ke blog lama yang sudah bersawang. Yang aku jenguk bila ada dua keadaan. Sedih dan gembira. Dan blog ini masih begini. Selepas beberapa tahun. 

Dan emailnya masih sama sejak tahun pertama diwujudkan oleh salah seorang manusia yang paling aku sayang. Tapi kadang kadang paling suka buat aku bengang. You know who you are. Right babe? Heh

Ironinya. Semuanya bahagia. Sedang dan masih bahagia. Tinggal aku tertanya. Macam mana cara untuk bahagia? Bahagia itu yang macam mana? 

Aku tinggalkan yang lama hanya untuk cari bahagia. Ya dulu memang sayang. Tapi tak bahagia. Tapi mereka bahagia. Macam mana aku tau? Entah. Sebab aku nampak senyuman digaris muka mereka. Itu senyuman bahagia sewaktu bersama aku. Dan itu juga senyuman bahagia setelah ketiadaan aku. Sudah. Pening.

Berhenti dulu. Terasa serabut. 

Ya. Kita akan bahagia. Kita memang boleh bahagia. Tinggal kau pilih nak atau tak?

Aku pilih nak tapi biar bahagia yang datang cari. Aku dah penat mengemis hati. 

No comments:

Post a Comment