mutiara ku

"Jika seseorang hadir dalam hidup kamu dan menjadi sebahagian daripada kamu, tetapi atas sebab tertentu dia terpaksa pergi, jangan terlalu sedih, terimalah kenyataan itu dan sekurang-kurangnya dia pernah membahagiakan kamu."

Thursday, August 14, 2014

Kisah Yang Berubah.

Bismillah. Assalammualaikum.

Lama. Terasa lama. Tanpa sedar banyak perkara berubah.

Dulu ambil gambar guna kamera filem. Simpan duit kena pegi kaunter. Tulis blog lalu laptop. Sekarang semua kat hujung jari je.

Bukan pasal teknologi dan gajet aku nak cerita. Ini tentang hidup. Tentang dunia. Tentang kisah kita.

Untuk pertama kalinya, di sini aku mohon maaf. Untuk setiap perancangan yang tidak seperti yang kita jangka kan. Untuk setiap susunan kata kata yang terlepas aku ucapkan. Untuk setiap janji janji yang tak tertunaikan. 

Untuk rasa hati yang bukan untuk kau lagi.

Jujurnya. Aku tak pernah terfikir sejauh ini hidup kita berpusing. Berubah. Bertukar. Tak pernah fikir. Kau mungkin saja ucap "tak percaya" "tak mungkin". 

Dan percayalah kau. Aku juga ucap ayat yang sama. Dan tak tipu perasaan terkejut, tak percaya itu masih ada. 

Semua cepat. Laju. Aku anggap ini semua aturan Allah. Dia empunya hidup kita, Dia berkuasa atas kita. Dan semuanya berjalan tanpa halangan, antara aku dan dia. 

Aku tau singkat. Kau dan mereka akan kata aku buat keputusan dalam waktu singkat. Aku akui. Aku cuma tetapkan dalam hati, aku serah pada Sang Pemilik Hati dan keluarga tersayang. Aku tak tahu baik atau tidak. Betul atau salah. Yang aku tahu, aku yakin dengan Dia. Aku terima aturan Maha Esa. 

Aku sedang cuba kenal dia. Dan dia juga masih usaha. Untuk sama sama sesuaikan hati kami berdua. Untuk sama sama tunjuk apa yang sama apa yang beza.
Kerana istilah sahabat antara kami akan bertukar. 
Kerana insyaAllah kami akan hidup bersama. 

2 comments:

  1. All the best dear..eh bila nk datang beraya kt umah ni? hihi :)

    ReplyDelete
  2. Thanks you. InsyaAllah klu Allah izinkan ye. All the best to you too :)

    ReplyDelete