mutiara ku

"Jika seseorang hadir dalam hidup kamu dan menjadi sebahagian daripada kamu, tetapi atas sebab tertentu dia terpaksa pergi, jangan terlalu sedih, terimalah kenyataan itu dan sekurang-kurangnya dia pernah membahagiakan kamu."

Wednesday, August 20, 2014

Kabur

Ntah kenapa tiba tiba aku rasa arah aku kelam.
Apa yang aku rancang nampak pudar.
Semangat yang dulu tinggi menggunung terasa melayang layang.

Pandang depan. Kabur.
Ini lebih kabur dari pandangan mata sebenar. Ya, aku rabun.
Tapi ini bukan kabur rabun.

Ini hilang arah.
Ini hilang tujuan.
Satu. Dua. Tiga. Empat. Lima hari.
Masih lagi kabur. Rasa macam semua berhenti. Semua yang aku tulis dalam plan tindakan hilang. 

Susah hati aku. Tenang mula hilang. 
Gelisah mula datang. 

Ok. Butir butir jerawat dah kelihatan. Mungkin sampai masa aku duduk diam diam. Tengok belakang. 

Ada apa apa yang aku terlepas pandang? Ada apa apa yang aku tersalah cakap?

No comments:

Post a Comment