mutiara ku

"Jika seseorang hadir dalam hidup kamu dan menjadi sebahagian daripada kamu, tetapi atas sebab tertentu dia terpaksa pergi, jangan terlalu sedih, terimalah kenyataan itu dan sekurang-kurangnya dia pernah membahagiakan kamu."

Tuesday, February 4, 2014

friendzone lebih selamat?

Gituuu tajuk entry hari ni. Hahaha


Siapa setuju friendzone lebih baik angkat tangan! Yang tak setuju angkat kepala! 
Hoiii kang ada yang tanggal kepala. Mak tak tanggung ok.

Semalam scroll twitter, tetiba terbaca ada orang confess pasal dia kena friendzone dgn kwn yang dia minat. Aku pun cakap dalam hati "alahaiiii macam sadisnye kau"

Tapi diam-diam aku pun fikir jugak, ada baiknya friendzone kan aje. Senang sikit. Kau tak melebih, aku pun tak rasa serba salah. Ha kejam sikit gitu. Haha

Kenapa wujud friendzone? ntah aku pun tak tahu asal kejadiannya yg sebenar. huhu. Yang aku paham, dua makhluk berlawanan jantina ini telah berkawan lama. Mungkin bertpuluh tahun, mungkin berpuluh ribu hari. Tapi akhirnya salah sorang terjatuh hati uolsss kat kawan dia tu. Mungkin dua-dua ada feeling pun ye jugak. Tapi atas sebab yang dorg dah pilih dan tak dapat dielakkan,so tak dapatlah nak jadi pasangan kekasih. So decide jadi friendzone. Gitu. Panjang Kak Nab explain ni. hahaha

Pada aku susahnya friendzone ni :

1. Kena sembunyik feeling perasaan korang tu.
2. Kena jadi pelesu. Berlagak tak toucing atau terasa dgn setiap perbuatan orang yang kau suka. Lagi-lagi terpaksa berlakon jadi selamba. Setakat cakap "I Love You" kat orang tu tanpa ada perasaan. Konon-kononlah. 
3. Terpaksa nangis sembam muka kat bantal bila tacing dgn apa kawan kau tu buat. Yelah,nak merajuk kang cakap over pulak. Nak buat takde pape pun tak lah tahan sangat. Sedih woooo
4. Kalau kau ada masalah nak bayar air sirap kat warung Kak Leha tu, tebal pulak muka nak mintak pinjam dia. kalau dgn boipren / gelpren korang, cepat je nk buat ayat pinjam duit. kannnn?
5. Tak boleh nak beria belikan kek sambut besday orang tu. Kang nanti nampak over pulak engkorang. 

Ha gitu lah yang aku dah analisa buruk sikit friendzone ni. Sebab dulu aku penah buat lah aku tau. Haha

Tapi yang bagusnya.....ada bagus ke? 

Mungkin hubungan persahabatan tu terjaga lah. Cuma kalau kau makan hati, kau tak boleh nak merajuk rajuk hentak kaki depan member tu. Tak de nye die nak pujuk kan.

Gitulah yang aku fikir dari semalam. Takde lah buruk sangat pun friendzone. Dah kalau tak boleh lebih dari kawan nak buat macam mana kan. Mungkin lebih baik jadi kawan aje. Allah lebih tahu mana yang baik untuk kita ye dok?

No comments:

Post a Comment