mutiara ku

"Jika seseorang hadir dalam hidup kamu dan menjadi sebahagian daripada kamu, tetapi atas sebab tertentu dia terpaksa pergi, jangan terlalu sedih, terimalah kenyataan itu dan sekurang-kurangnya dia pernah membahagiakan kamu."

Sunday, July 15, 2012

perempuan garang...

Asssalammualaikum. selamat memulakan hari yang indah!

hari ini, aku masih kat UTM menunggu 4 hari lagi berbaki utk MASUM 2012. pagi-pagi lagi teman sebilik aku, Cik Fifa dah bukak FB. Gagahnya lah dia pagi-pagi ni. Kalau aku jangan harap lah, naik muntah aku tengok FB. Tapi kadang-kadang perlu gak jengah si laman muka buku tu. hehe.


Pagi ni aku terfikir tentang apa yang aku nak taip. Banyak perkara aku fikir beb, tapi akhirnya aku terfikir tentang perempuan garang. Sebab apa? sebab pagi-pagi lagi aku dah gaduh dengan Encik FR. ada ke patut dia kata aku garang, tak reti ambil hati dia, yang paling tak boleh blah bila dia kata aku tak pernah pujuk dia. (Tapi macam betul gak aku tak pernah pujuk dia. haha) Dah tu pulak dia kata dia tak pernah rasa aku ambil kisah pasal dia. berhangin aku beb! Rasa macam nak hempuk dengan bantal kapas je tau. (kalau lah boleh. hahaha)


ok, abaikan yang kami gaduh-gaduh tu. hehe. Aku sebagai perempuan yang dikatakan garang dan tak de perasaan ni nak bagi tau lah kat korang semua lelaki yang amat-amat lah teringin perempuan yang lembut dan   yang memiliki ayat-ayat manis bahawasanya tak semua perempuan yang garang tu tak de perasaan atau hati batu macam yang korang fikirkan. Ada banyak punca, sebab, reason, kenapa dia garang. Lagi-lagi bila dah jadi awek korang, macam-macam pulak yang korang komplen, komen, kondem. Tak patut tau tak! hishhh. Tak de masalah pun kalau kami yang perempuan-perempuan ni garang masa jadi awek korang, sebab kita tak kahwin lagi kan der. Nanti kalau dah halal, baru lah boleh manja-manja sakan, lembut-lembut bagai. Masa tu baru lah korang sedar betapa beruntungnyaaaaaaaaaa korang dapat perempuan yang garang sebelum kahwin. Nampak??? =)


Jadinya, sabar lah ye wahai lelaki bila korang jumpa perempuan-perempuan yang garang macam kami ni. hehe. 


Jangan risau kalau kami garang, sebab semua tu demi masa depan yang gemilang. hahaha.













2 comments:

  1. kadang-kadang orang cakap muka saya pun garang kalau belum kenal

    http://athirahshariffudin.blogspot.com/2012/07/5-tips-jimat-untuk-students.html

    ReplyDelete
  2. biaselah tu...sebab tu kite kena berkawan dulu kan..bak kate orang dulu2, tak kenal maka tak cinta..ehehe

    ReplyDelete