mutiara ku

"Jika seseorang hadir dalam hidup kamu dan menjadi sebahagian daripada kamu, tetapi atas sebab tertentu dia terpaksa pergi, jangan terlalu sedih, terimalah kenyataan itu dan sekurang-kurangnya dia pernah membahagiakan kamu."

Sunday, December 28, 2014

20 Disember 2014 - Tunang Inche Safiq

Alhamdulillah. Tahun 2014 dah nak sampai ke penghujung. Alhamdulillah. Banyak perkara yang jadi tapi masih Allah beri peluang untuk aku lalui dengan lancar. Adat lah masalah sikit, sompek kanan kiri tu.

Tak banyak nak catat. Tapi amat bermakna untuk aku.

DAH JADI TUNANG ORANG.

Alhamdulillah. Niat berkahwin Allah dah permudahkan. Selesai langkah kedua. Kenap kedua?
Sebab pertama tu merisik. Haha. Nak cerita lebih pun aku malu. Risau pun ada. Takut ada orang tak suka, anggap kita menunjuk. Tapi takpe. Aku kongsi jugak sikit sikit. Untuk ingatan bersama. ;p

Alhamdulillah. Tarikh 20 Disember 2014. Secara rasminya bergelar Cik Tunang kepada Inche Safiq. *sejuk pipi. Weee.

Inche Safiq ni lah besfren aku dulu masa zaman universiti sampai lah tarikh 19 Disember tu. Haha. Sama sama jemah. Kepoh. Sama sama buat kerja. Rapat tu kira macam boleh luku kepala lah! Tak sangka Allah hadirkan dia untuk jadi tunang aku dan insyaAllah pasangan dunia akhirat. Amin.

Nak story lebih tunggu lepas nikah. Sekarang baru seminggu tunang. Mohon Allah kuatkan hati kitaorang untuk tempuh alam pertunangan ni. Takut, cuak, nebes dan sewaktu dengannya lah! Maklumlah dulu kawan. Sekarang dah jadi tunang. Lepas tu nikah. Akan spend seluruh hidup bersama, insyaAllah. Jadi kadang terfikir macam mana agaknya dia nak terima perangai aku ni. Dan aku pulak nak terima perangai dia tu. Haha. 

Nak kata banyak benda berubah tu takdelah banyak sangat. Tapi adalah.

Masing masing lebih ambil berat. Setiap hari akan contact. Tapi takdelah bergayut. Awal awal dulu rajin lah dia whatsapp atau telefon. Biasalah nak ambil hati kan. HAHA. Tapi bila masing masing dah sibuk, kena lah biasakan diri untuk jarang contact. Tapi paling koman pun call sekali atau whatsapp "selamat malam". 

Long distance relationship katanyaaaa. HAHA. Takpe ada hikmahnya Allah jarakkan kita ni. Husnuzon ok. Hehe. Btw gambar tunang nanti aku upload. 

Ok lah tak larat dah nak taip. Nanti ada masa aku post lagi. Nite.

*harapan tahan mata sebab nak tunggu Inche Tunang sampai JB. Huhu


No comments:

Post a Comment