mutiara ku

"Jika seseorang hadir dalam hidup kamu dan menjadi sebahagian daripada kamu, tetapi atas sebab tertentu dia terpaksa pergi, jangan terlalu sedih, terimalah kenyataan itu dan sekurang-kurangnya dia pernah membahagiakan kamu."

Thursday, October 16, 2014

Terbang Tinggi.

Hari ini. Aku tersenyum. Benar benar tersenyum. Sedalam dalamnya. 

Setelah bertahun berjuang. Setelah berkecai kasih sayang. Sekarang aku lihat kau mampu terbang.

Lebih tinggi. Dan tinggi lagi. Daripada apa yang aku bayangkan.

Terbang sahabat terbang. 
Terbang tinggi lintas awan. Jangan takut angin lintang.
Juga jangan risau mentari yang berbahang.
Sebab aku tahu kau mampu terbang. Walau tanpa sayap bantuan.

Terbanglah sahabat.
Aku pandang dari bawah. Panjat tangan mohon doa.
Harap kau terus bahagia. Terus berjaya.
Tapi harap kau jangan lupa lihat ke bawah. Juga harap kau selalu ingat pada Dia.

Terbang sahabat terbang.
Sebab aku juga terbang.
Walau beza persinggahan, kau dan aku perlu terus terbang.

No comments:

Post a Comment