mutiara ku

"Jika seseorang hadir dalam hidup kamu dan menjadi sebahagian daripada kamu, tetapi atas sebab tertentu dia terpaksa pergi, jangan terlalu sedih, terimalah kenyataan itu dan sekurang-kurangnya dia pernah membahagiakan kamu."

Tuesday, January 7, 2014

Cerita hari selasa

Assalammualaikum! Hello!

ceria gitu nok. haha

sebenarnya aku dah nak balik ofis ni. dah pukul 4.35 petang. kira dah nak pukul 5 lah kan. orang kat Putrajaya tu pukul 4.30 dah keluar pergi jogging okay (mungkin tak semua).

Hari ni aku bengang sikit dengan sorang makhluk ni. kita tanya dia, dia tanya kita. rasa rasa macam nak bagi pelempang sedas dua. boleh?

ok, dah habis dengan mamat sorang tu. malas aku nak memaki hamun, sebab misi utama tahun 2014 ni nak jadi perempuan sopan + solehah. kau hado? 

Sebenarnya aku nak kongsi kisah benar ni. tak tipu. sungguh!

Pagi tadi seseorang yang rapat dengan aku tu dalam kesusahan. kesian. tayar motor pancit. dan kebetulan aku bangun awal pagi tadi. (satu lagi azam 2014 : bangun awal pagi). jadi dapat lah aku pergi tengok dia kat kedai motor tu, sambil-sambil pergi sarapan. sebab masa tu baru pukul 8.30 pagi, aku selalu masuk ofis pukul 9.30. hehe.

Masa nak gerak tu, aku tengok minyak keta tinggal satu bar. semalam dah berjalan dari cheras-bangi, bangi patah balik cheras. memang rasa macam dah nak liplap lampu tu. tapi tawakal aje sambil mulut ni ucap "SubhanaAllah" sepanjang jalan. yelah, bayangkan jalan kat KL ni kan kalau tak jem tak sah. risau lah mati tepi jalan je keta aku tu. haha. sambung cerita. yakin je aku bawak keta, sambil mata tu jeling-jeling kat gambo tank minyak. memang agak jem jugak jalan. Akhirnya sampai jugak kat tempat motor dia pancit!

Syukur sangat-sangat! 

Moralnya : zikir tu pembuka jalan. dengan syarat kau yakin Allah sentiasa menolong hambaNya. rajin-rajinkan berzikir. InsyaAllah, susah akan jadi mudah. 

No comments:

Post a Comment