mutiara ku

"Jika seseorang hadir dalam hidup kamu dan menjadi sebahagian daripada kamu, tetapi atas sebab tertentu dia terpaksa pergi, jangan terlalu sedih, terimalah kenyataan itu dan sekurang-kurangnya dia pernah membahagiakan kamu."

Wednesday, February 23, 2011

tolong tutup mulut.

salam.

(tarik nafas panjang-panjang dulu).

aktiviti hidup aku kat kampus skrg nih dh byk berubah. dulu aku amek keputusan utk aktif ngn aktiviti-aktiviti kampus nih tp disebabkan satu hal, aku perlahankan aktiviti aku. sbbnye, aku nih dikatekan trlalu sibuk smpai mengabaikan perasaan org laen.

akhirnye jdlah citer lame. aku xmau kenang2 lg dh. past is past right. so bile aku dh bgn blek dr kekecewaan tuh aku mule rase aku mls nk terlibat dgn aktiviti-aktiviti dlm kampus mahupun luar kampus nih. aku cume nk fokus pada akademik aku aje, aku xnk menonjol lg. tp lame-lame aku rase idup aku xde warna. kelabu. mknenye suram lah. xde aktiviti-aktiviti aku yg best. dlu mse skolah leh lah join netball atau pun kelab atau persatuan ape2. kt cni bile aku xaktif, rse xseronok.

kawan pn dh xrmi. yg aku ade pn rumate n besfren aku kt cni. ke mane2 klu xngn besfren ngn rumate. xke busan tuh. bkn aku kate dorg mmbusankan aku tp aku nk gk brkwn rmi2. g mane2 ade gk org leh ajk bual. leh ajk brfikir, brgurau. xdelah aku brgantung sgt ngn due org trsebut yg mmg dh mnyenang dan menggembirekan aku.

jdnye, aku wt keputusan utk aktif blek. xlah aktif sgt tp join lah sket2. tp kaseh syg Allah tuh maha besar. aku kena demam campak 2 minggu sblm cuti mid sem. jd dptlah aku brcuti 3 minggu sdgkn org laen cuti sminggu aje. mse aku sakit tuh aku trpk, ape agknye yg Allah nk beri kt aku, smpai diberikn aku sakit yg mnyebabkan aku cuti lame.

rupe-rupenye naek aje cuti, aku diberi hadiah iaitu kesibukkan yg aku rse aku xde waktu utk rht. tugasan2 yg diberikan oleh pensyarah, brderet2. smue kne antar dlm mase yg agk same tarikhnye. aku akui, aku sgt2 blur, trcengang2 smpai kelas-kelas yg aku kne pegi pn aku dh lupe kt mane area nye. syukur ade kwn aku yg slalu g blek ngn aku.

agknye inilah rahmat yg Allah nk berikan utk aku mse sakit ritu. cube korg bygkn klu aku xsakit ritu, agknye bile aku dpt rht. mst aku dh trtekan sgt2 kn.

tp rahmat Allah bkn dtg tnpe ujian. sjak aku sbuk nih, byk bnde aku trpkse jauhi. pling utama, sjak naek cuti, aku xkontek lngsung ibu aku smpai lah ibu mengadu kt abg ngah, n abg ngah tegur aku. bru aku sedar yg aku sgt sibuk smpai nk kontek ibu sndri yg mngandungkn aku 9 bln lbih tu aku xsempat kontek.

tp ade gk individu yg sgt2 terase, mkn ati bile aku trpkse abaikn die. smpai lah aku trpkse kuarkn ayt yg mmg tahap tinggi, yg mengakibatkn dirinye rase trluke sgt2. aku nk wt cmne. byk bende aku kne wt. utk on9 nih pn bkn slalu. tp stiap ari aku kontek die wlupun cume 3 sen 1 hari. tp itu pn dipersoalkn.

aku xmtk byk, aku cume mtk mase utk diri sndrik aje. xperlu lah nk kontek tiap mse. sdgkn ibu aku pn aku xsempat nk kontek, ni kn pulak die. xbygkn ke betape kmu itu level nye bkn setaraf dgn ibu sy tp sy msih mndahulukn kmu. syukur, ibu sy amat memahami, meskipn hatinye akn cukup2 trluke klu die tahu mcm nih situasinye.

ape yg sy ingin jelaskn disini, brsyukur lah sy msih dpt menghubungi kamu wlupun cume 3 sen satu hari.

satu perhubungan itu bukan brmaksud utk brsame setiap mase, xkire lah hubungn kwn, adk beradik ataupun cinteqaseh. cube lah memahami, jgn asek nk pk diri sndri.

* andai terase, tolong tutup mulut.

No comments:

Post a Comment