mutiara ku

"Jika seseorang hadir dalam hidup kamu dan menjadi sebahagian daripada kamu, tetapi atas sebab tertentu dia terpaksa pergi, jangan terlalu sedih, terimalah kenyataan itu dan sekurang-kurangnya dia pernah membahagiakan kamu."

Thursday, July 23, 2015

Jangan judge hati orang

Hari yang agak tak menyenangkan.

Masuk ni kali ketiga selisih teruk. Btw hello blog berhabuk. Kau sihat tak blog? Hari ni aku sakit hati gila babi sikit. 

Kau tau tak aku paling tak suka org cancel plan last minit. Yeah walau aku kadang cancel last minit jugak tapi aku tetap tak suka org lain cancel last minit. Kau tau tak kenapa? Sebab banyak benda akan efek jugak.

Lagi satu, kau paham tak rasa bengang bila pagi cakap lain petang macam haram cakap lain. Sedangkan kau dah siap, dah pakai tudung dah pakai kasut. Tinggal gerak aje. Tapi member cakap tak jadi pegi sebab dia malas. Time tu kau cuba lah istighfar. Aku memang dah out dah time tu. Hangin kat hati ni kalau letak telur mentah boleh masak lah dia punya panas. Nasib aku tak maki je.

Lagi bengang bila everything dah on, tapi sebab kita bengang gila babi so kita marah. Tapi member boleh cakap kau tak ikhlas buat semua benda dengan dia. Panas kan hati ni? Cakap pasal ikhlas ni beb bukan kita dapat tau. Dan ikhlas ni bukan benda senang 24jam boleh ikhlas. Kita sendiri tak tau time bila kita betul betul ikhlas buat something. Maybe tadi aku ikhlas derma satu juta kat anak yatim tapi aku tak ikhlas derma singgit kat org buta jual tisu. Mana tau sindiket ke apa kan. Macam tu lah jugak pasal ikhlas. Macam biadap lah bro kau persoal hati orang. 

Aku jadi orang memang tak suka benda out of plan. Aku suka semua benda under control. Ikut flow. Tapi takde tahap rigid. Hal ni sebab nak elak risiko. Still boleh kautim. Tapi agak lah bro kalau semua benda kau nak ejas ikut kepala dan timing kau. Habis aku ni apa? Patung panda yang takde akal, takde perasaan? Aku pun ada masa aku jugak. Ada jugak plan lain. 

Ahh. Sudahlah blog. Dah jauh malam. Aku pun nak tido. Panas hati aku tak hilang lagi. Aku harap bangun esok dapat setelkan benda yg tak setel lg. InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment