mutiara ku

"Jika seseorang hadir dalam hidup kamu dan menjadi sebahagian daripada kamu, tetapi atas sebab tertentu dia terpaksa pergi, jangan terlalu sedih, terimalah kenyataan itu dan sekurang-kurangnya dia pernah membahagiakan kamu."

Tuesday, September 25, 2012

bicara hati

ya Allah, kesilapan demi kesilapan aku lakukan.
kesilapan kali ini merupakan penutup untuk diri ku.

benar ya Allah, aku tersilap langkah.
benar ya Allah, aku tersilap bicara
namun hanya engkau ya Allah...
yang mengetahui perasaan ini padanya.

hanya engkau ya Allah, yang mengetahu sayang ini padanya

tapi mungkin benar katanya
aku dan dia tidak boleh bersama
mungkin benar fikirnya
aku dengan die tidak akan bahagia

aku redha padaMu ya Allah
aku pasrah dengannya

aku mohon padaMu ya Allah
kuatkan hati ini
kuatkan jiwa ini
kuatkan iman ini

jika dia masih menyayangi, dia tahu ke mana aku pergi
jika dia amat mencintai, dia tahu isi dalam hati ini

jika aku masih ada dalam hatinya, jemput aku kembali sebelum aku benar-benar pergi....


No comments:

Post a Comment