mutiara ku

"Jika seseorang hadir dalam hidup kamu dan menjadi sebahagian daripada kamu, tetapi atas sebab tertentu dia terpaksa pergi, jangan terlalu sedih, terimalah kenyataan itu dan sekurang-kurangnya dia pernah membahagiakan kamu."

Tuesday, April 19, 2011

puisi BUNDA (1)



kain batik berbunga rebung,
dipakai dengan baju kebaya,
sembilan bulan anakanda dikandung,
sudah besar cantik jelita...

bulan terang terbit pagi,
awan mendung hujan tak jadi,
janganlah anakanda risau dihati,
rintangan yang datang pasti ditangani...

anak tiung makan padi,
burung kelicap hisap madu,
lautan luas tidak bertepi,
begitulah kasih sayang dari ibu...


pantun nih bunda bagi mase aku tgh keliru+risau sbb mase nih ade beberape org yg merisik (bertanye) ttg aku.wuhuu. merisik dr jauh ade, dr dekat pn ade. honestly, aku gugup gile. sape yg pnh kt tempat aku mst phm pe yg aku rse kn. alhamdulillah, smuenye dh selesai.syukur.

No comments:

Post a Comment